onsdag 7. november 2012

Koselig jentelunsj med Ostepai og Riskrem

I dag hadde jeg og Isak koselig lunsj besøk av fem søte jenter:)


Å på menyen sto:

Ostepai m/ Salat 
og 
Riskrem m/ Jordbærsaus

Natten er et stort mysterium i Jordbærveien 4 om dagen, blir det to timer søvn eller ni? 
Derfor ville jeg lage noe enkelt og Ostepai er veldig enkelt og godt:)
Man gjør bare sånn:

Bland sammen 300g mel, 1 pak tørrgjær, 1 egg og tilsett 50g smeltet smør og 1,5dl melk(37grader)
sett deigen lunt i 10 min før du presser deigen ut i en paiform:)

Mens deigen står lunt, blander du sammen 150g ost(jarlsberg), 4 egg, 1boks fløte, 2 ss pizzakrydder/organo og 150g skinke i en bolle.
 Ha røren oppi paiformen og sett den i ovnen i 45min i 175 grader:)
  La paien stå litt før du serverer den:)
 Serveres med litt salat:)

Siden Jordbærveien 4 nå er forvandlet til jul, måtte vi servere Riskrem til dessert:)

  
Ønsker alle som er innom en fin kveld:)
Mari
 

1 kommentar:

  1. Så koselig det så ut:) Er så fint å se julepyntet hus! Jeg hadde jo hengt opp et par juleting, men tok det ned igjen siden vi skal ha verdivurdering av huset til fredagen og megleren trenger jo ikke tro jeg er helt gal;)

    SvarSlett

Tusen takk for din hilsen ♥