tirsdag 13. november 2012

Pepperkake muffins

I dag skal jeg til ei venninne på lunsj og jeg hadde lyst til å ha med noe godt:) 
Så jeg fant en oppskrift jeg ikke hadde prøvd og satte i gang. Så etter en god time duftet Jordbærveien 4 huset av en deilig juleduft:) Kaken som ble laget var nemlig:

PEPPERKAKE MUFFINS



Oppskrift på Pepperkake Muffins:

3 egg
1 dl brunt sukker
1 dl sukker
1 ts vaniljesukker
5 dl mel
1 ts bakepulver
1 ts kanel
1/2 ts kardemomme
1/2 ts malt nellik
1/2 ts ingefær
100 g smeltet smør
Skallet av 1 klementin
Saften av 2 klementiner


Sett ovnen på 200 grader. 
Rør sammen egg og sukker.

Vask klementinen godt og riv skallet. 
Ha det i røra og tilsett klementinsaften.

Smelt smøret. Bland de tørre ingrediensene, 
og ha det i røra vekselsvis med smøret.

Hell røra i muffinsformer og stek dem midt i ovnen i ca 20 minutter.


Pynte dem med melisglasur og non stop. Jeg går for en kremostglasur. Rør sammen 200 g kremost og ca 1 dl melis (smak deg til, kanskje synes du ikke det blir søtt nok)
  
Ønsker dere en fin tirsdag:)
Mari 

1 kommentar:

  1. Nam det såg knallgodt ut,kan nesten kjenne duften av nysteikte muffins:)
    Fin fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Tusen takk for din hilsen ♥